Vanguard: обзор компании

[править] Персонажи

Орки смогли покорить почти всю Миртану. Они захватили все большие города, кроме столицы Миртаны — Венгарда. По приказу лидера Венгарда и короля всей Миртаны Робара II, маги огня закрыли город магическим барьером, чтобы орки не смогли попасть в столицу, но, к несчастью, небольшие группы орков с командирами всё же успели просочиться в город и контролируют его нижние части. Робар II сидит в тронном зале, всегда всегда окружённый дюжиной охранников. Король Робар II смог объеденить королевство и руководил своей армией во время войны с орками. Но, тем не менее, орки смогли поставить короля в безвыходное положение, заставив его забаррикадироваться (до конца сюжета Г3). Во время правления Робара II, до вторжения орков, долгие годы королевство Миртана процветало, он придумал разные способы обеспечения оружием своих воинов, например, получая магическую руду из колонии. Робара II вполне можно назвать хорошим правителем. Робар II является представителем Инноса на Материке. Также в руках короля есть очень важный предмет для всей Миртаны, скипетр Варанта. Король всегда сидит в тронном зале, и он уже не в силах контролировать ситуацию в Миртане.

  • Кобрин — командир стражи в Венгарде и очень сильный боец. По его словам, эта должность стала просто адской со вторжением орков в Венгард. Он потерял много паладинов во время битв, но и «потерял» он некоторых людей и прямом смысле: некоторые паладины остались в живых, но не смогли добратся до замка. Только Кобрин имеет полномочия пропускать людей к королю Робару II.
  • Абе — обычный мятежник, который занимается поставками продовольствия для охраны города. Он уже почти потерял надежду на то, что всё это когда-нибудь кончится… Он просит нам принести ему мясо и хлеб. Абе стоит ниже замка, возле Кобрина.
  • Маркус — паладин, который сразу встречает нам после телепортации в Венгард, он стоит в древнем храме Инноса, и имеет в руках очень ценных вещь, это кубок огня, но и он сам не понимает ценность этого кубка…
  • Робар — король всей Миртаны и лидер Венгарда.
  • Георг — паладин, который находится в старом храме Инноса и хочет попасть в замок. Начальник охраны Кобрин не знает, что в храме есть выжившие, поэтому и Георг хочет ему сообщить об этом. Георг сильный боец, который может стать нашим соратником по дороге в замок.
  • Каррипто — верховный огненный маг всей Миртаны, а по его словам, он самый могущественный огненный маг и во всём мире. Он находится в башне, выше тронной комнаты короля Робара. Он рассказывает нам про 12 огненных кубков и дает нам задание найти их. Именно он по приказу короля с другими магами закрыл столицу барьером. Он обеспечивает героя телепортом, с помощью которого можно покинуть замок.
  • Келдрон — единственный кузнец Венгарда, обеспечивающий охранников оружием, но в последнее время настал невероятный дефицит оружия. Поэтому он нам просит срочно принести ему 20 связок оружия. Келдрон работает возле замка, его кузница находится справа от входа в замок.
  • Тордир — пропавший паладин, поисками которого занимался начальник стражи Кобрин. Тордир находится в одном из домов в нижней части города, наводнённой орки.
  • Вандорн — торговец,который может продать вам оружие или инструменты. Дает задание на поиск инструментов для восстановления города

Учителя

Основные характеристики

  • Кобрин — сила
  • Робар II — сила (после завершения квеста За Инноса!)

Владение оружием

Кобрин — владение щитом, мастер владения щитом, мастер владения мечом, большое оружие, большое оружие II

Стрельба

Кобрин — арбалетчик, мастер-арбалетчик, тяжелый арбалет

Алхимические навыки

Каррипто — алхимия, создание огненных стрел, приготовление эликсиров маны, зелья с контрастными эффектами

Магические навыки

Каррипто — древние знания, магические посохи, бой посохами, бой посохами II, восстановление маны

Особые навыки

  • Робар II — регенерация
  • Каррипто — улучшенная мантия

Торговцы

  • Маг огня — продаёт формулы для зелий превращения, травы и зелья. Он стоит в тронном зале.
  • Алхимик — продает формулы для зелий превращения, травы и зелья. Занимается алхимией в правом крыле дворца.
  • Торговцы — продают хлеб, зелья, отмычки. Торгуют возле тронного зала.
  • Келдрон — продаёт оружие, доспехи паладина, мага огня и гвардейца.
  • Каррипто — продаёт свитки превращения в животных, еще разные свитки и напитки продает. Также у него можно купить купить доспехи паладина и мага огня.
  • Вандорн — продаёт оружие и инструменты.
  • Абе — продает еду и инструменты(после того,как принесешь ему мясо и хлеб).

Квестодатели

Text Errata

Original First Correction (11/05/2012) Second Correction (05/03/2013)
: When this unit is placed on (GC), you may pay the cost. If you do, your «Clan Name» cannot be hit until end of that battle. : When this unit is placed on (GC), you may pay the cost. If you do, choose one of your «Clan Name» that is being attacked, and that unit cannot be hit until end of that battle. :Sentinel (You may only have up to four cards with «:Sentinel» in a deck.): When this unit is placed on (GC), you may pay the cost. If you do, choose one of your «Clan Name» that is being attacked, and that unit cannot be hit until end of that battle.

Structural Hierarchy Edit

The Vanguard is split into 5 main divisions: The Helm, The Gauntlet, The Shield, The Herald, and The Sword.

The Shield — The security division headed up by the sisters Levantera and Borea. Sharing the leadership between the two of them, together they handle security and most defensive roles.

The Gauntlet — The main offensive branch is headed up by the hero known as Serpent Drummer. Most troops that are visibly seen taking physical action against the Rikti belong to this branch.

The Helm — The intelligence division, headed up by the mysterious Dark Watcher. This division is dedicated in gathering information to help keep the Rikti contained.

The Sword — The counter-intelligence and special ops division is a secret branch headed up by Gaussian, and handles all kinds of cloak-and-dagger works.

The Lady Grey is the overall commander of the Vanguard and is both powerful and well connected. It’s believed that she has been around as long as Statesman and Recluse. She sets the overall strategy of the organization and has Dark Watcher as her second in command.

Playstyle

The clan revolves around the themes of «eat or be eaten» and «king of the jungle». They focus on retiring the player’s own rear-guards for costs and effects, which often involve increasing their attack power and criticals. Some units have effects that activate upon being «eaten» (retired), with some that can revive themselves altogether. They take advantage of calling back the retired rear-guards during the battle phase to do more attacks. These abilities are further supported by the keyword «Engorge», which has them gain even more benefits based on how many allies were «eaten».

The Rexes playstyle differs slightly, in which they utilize the Bind Zone to superior call and ride units during the battle phase while still following the theme of «eat or be eaten».

[править] История

Венгард – столица Миртаны и по совместительству крепость Короля Робара II . Столица является самым большим городом по площади. Город делится на 5 небольших кварталов и сам замок короля. Все это окружено большой стеной и попасть за нее можно только лишь через два входа, один из которых расположен на юго-западе, а другой на северо – западе. В Венгарде расположен небольшой Храм Инноса, в котором любой мог помолиться Инносу. Главная часть столицы – замок. В нем расположен тронный зал Короля и башня Главного Мага Огня. Как бы не был красив город, но он был разрушен орками, когда началась война. Паладины не смогли удержать город от полчищ орков и стены пали, отродья Белиара проникли внутрь. В тот момент было принято решение возвести магический купол над городом, который спас бы его от полного разрушения. В ритуале был использован Скипетр Варанта, который и сыграет важную роль в игре. Купол был воздвигнут, и всякий, кто решался пройти сквозь него, немедля погибал. Магический барьер спас город от полчищ орков, но все же некоторые из них смогли проникнуть внутрь и занять все кварталы города, кроме Храма Инноса и крепости. На этом крепость и Король были отрезаны от внешнего мира. К событиям Готики 3 Отвергнутые Боги Венгард, как и Ардея, отошёл к королевским войскам во главе с Ли. Ли восстановил Венгард и охранял тронный зал, пока его не занял Безымянный Герой (ныне Робар III).

Gallery


Cray, as observed from space in Ride 12. The lowermost landmass depicted is assumed to be an overhead view of Star Gate, Cray’s analogue for Antarctica

Some mountains of Cray

A background used on certain cards

Shown in the Vanguard G series

Earth at left and Cray at right together in the Vanguard G series

A beach as seen in Image 1

A city, seemingly from United Sanctuary, as seen in Image 1

A jungle as seen in Image 1

The mountain ridge that houses the valley where Aichi Sendou and Toshiki Kai have their first fight

Cray and Earth as seen in Vanguard Shinemon #21

Cray as seen in Vanguard Shinemon #25

Add a photo to this gallery

List of Nations

United SanctuaryDragon EmpireStar GateDark ZoneMagallanicaZoo

Update History

November 11, 2014
November 12, 2014
  • Fixed Overpass MAG-7 mission in Eurasia Campaign.
  • Fixed errant reward on Weapons Specialist Shortdust mission for all future mission completions.
  • Fixed incorrect reporting of available missions in Operation Journal ToC.
  • Fixed incorrect strings in missions UI.
  • Fixed “needs more players” warning showing up incorrectly in missions UI.
November 21, 2014
  • Mission now display hours remaining in the mission panel and journal.
  • Added a display showing how many missions a user can complete in the mission panel and journal.
  • Added help text tooltip for the mission panel.
  • Added Steam rich presence and twitch.tv integration data for Operation Vanguard maps.
  • Fixed de_dust2 Galil mission
  • Fixed bonus deathmatch weapon score calculation for missions.

Последние изменения


15.02.2019

Завершено исполнительное производство № 59161/18/86019-ИП от 22.11.2018

30.11.2018

Статус организации изменен с «в процессе ликвидации» на «ликвидирована».

22.11.2018

Новое исполнительное производство № 59161/18/86019-ИП от 22.11.2018

09.10.2018

Организация исключена из Реестра малого и среднего предпринимательства

21.09.2018

Завершено исполнительное производство № 42029/17/86019-ИП от 10.01.2018


02.08.2018

Статус организации изменен с «действующая» на «в процессе ликвидации».

21.03.2018

Завершено исполнительное производство № 24949/17/86019-ИП от 11.09.2017

10.01.2018

Новое исполнительное производство № 42029/17/86019-ИП от 10.01.2018, сумма требований: 1 082 664 руб.

Relationship to Earth

This section is currently incomplete and requires clean-up.

From the beginning of the series, Kai had hinted at Cray’s status as a real planet. This was revealed to be true in episode 64 of the original series, when a mysterious force (later revealed to be Takuto Tatsunagi) borrows Rekka’s body. According to Shin, the crystal of Vanguard Fight Gloves is originally from Cray.

In season 4, the connection between Cray and the real world became more apparent as Blaster Blade and his Seeker companions are able to connect with Kai, making his arrival as a Vanguard deck and a message to save Aichi from his fate. In the conclusion of the final battle in the Sanctuary, Blaster Blade was called upon by Kai, allowing the unit to materialize in the real world from his card, breaking the seed of Link Joker together with Kai, his mates and the remaining Quatre Knights desires to save Aichi and scattering it to individuals with a heart to forgive. Blaster Blade was also able to deliver his message on the current situation of Cray due to the act, in which was successful in freeing Aichi and accepting Link Joker as a regular clan.

In season 6, Kamui says that a crisis on Cray would make a crisis on Earth.

How it Works

Seek Mate

The «Seek Mate» (シークメイト Shīkumeito) ability allows you to get the «legion state». It is indicated on the legion leader by the icon «Legion(number)», for example «», and followed by one or two card names marked in red, indicating the legion mate to search for. It is done in the following form:

  1. During your main phase, if your current vanguard is not and was never in legion state, and your opponent has a grade 3 or greater vanguard, you may choose four cards from your drop zone, and return them to your deck in any order.
  2. After paying the cost, search your deck for up to one of the specified cards. Place it on your (VC) to the left of the legion leader, in the same   or   state that your legion leader is in, then shuffle your deck.
  3. After the moment referred above, all the «when placed on» and «when Legion» abilities are activated at the same time, and you choose the order to resolve them in (paying any required costs).

Both units are now associated with each other in «legion state» for as long as they are both on (VC), and also, while the legion leader is on (VC), it cannot activate «Seek Mate» for the rest of game (even if you did not actually find any card during step 2).

Using a Legion Vanguard

  • As long as both units are in legion state, the unit with the «Seek Mate» icon is referred to as the legion leader, and the unit that was placed by «Seek Mate» is referred to as the legion mate. They are considered to be two different cards on the field, and each keep their own characteristics and can be individually chosen/referred to by effects.
  • While your vanguard is in legion, you will have two units on your (VC). Both of them may activate and apply their abilities that require them to be on (VC).
  • While your vanguard is in legion, use the grade of your legion leader to determine which units you can normal ride and normal call. The grade of your legion mate does not apply when normal riding or normal calling units.
  • If one of the units in legion changes its   or   state, the other unit changes to the same state as well. Likewise, if one of them is prevented from changing its state, the other unit is also prevented.
  • If you have a legion mate on (VC) which no longer has an associated legion leader, move that unit to your soul.
  • If one of the associated units leaves (VC), the other unit remains but is no longer in Legion state.

Battling with a Legion Vanguard

  • When you attack with a unit in legion, you rest both the leader and mate, and they become the attacking unit together. Neither of them can attack alone, nor can they be forced to attack alone due to any method.
  • When a rear-guard boosts a vanguard in legion, you must choose which of the two units will be boosted (for units like Wingal Brave that requires boosting units with specific names).
  • The   of a unit in legion state while attacking is equal to the sum of the   of the leader and mate (as indicated by the yellow number on the «Seek Mate» icon) and the boosting unit, if any, in addition to other effects that increase its  . In any time other than attacking, the   of the legion mate is not added to the leader’s  .
  • The number of drive checks to perform is equal to the drive of the legion leader.
  • The attacking legion pair’s attack is considered to hit only once, and it deals damage equal to the leader’s critical.
  • Only the legion leader can be chosen to be attacked, and only its   can be used as reference while it is being attacked. The legion mate cannot be attacked due to any method, even with abilities like Dragonic Kaiser Vermillion» and similar.
  • If for any reason, the leader or mate that is attacking becomes unable to deal damage, then the whole attack will become unable to deal damage.

Effect Use Timing

  • «When this unit Legion…» refers to the moment when that unit changes from not being in legion state to being in legion state.
  • «If this unit is Legion…» refers to whether or not the unit is in legion state at that current moment.
  • «During the turn that this unit Legion…» remains active during the same turn in which the unit changed from not being in legion state to being in legion state.

Combat Guide Edit

The weapon skill that makes this class a «soldier» is most definitely the shotgun. As discussed in the and sections, due to the weapon skill/specialisation, you gain up to 20% extra damage of an already spectacularly damaging weapon. If you are not able to use the shotgun, you’ve already lost damage output; so close range tactics are crucial to getting the most out of a Vanguard. This type of engagement relies on good mobility and positioning while using as much cover as possible. «Close range» engagement is flexible, as long as your shotgun is still doing decent damage. Always remember that the two objectives, dealing damage and making it simple shooting, come from two things: the shotgun and biotic powers. Your biotics provide support and survivability — Throw removes imminent danger such as Husks, Warp breaks shields from cover and makes your shotgun hit harder and Barrier buys flexibility and time out of cover. A notable power in itself is Adrenaline Burst. An ace-in-the-hole cooldown, it allows you to refresh all your biotic powers and combat talents at once. All of these tools — mobility, shotgun usage, and biotic support — should be held in mind and added together to the accomplishment of the principal objectives of damage and survival.

In practice, on engaging you should sprint into a good position in cover (as close to the enemy as possible) and hit them with warp for the damage increase. The best option in combat is to use the shotgun aggressively to quickly and cleanly eliminate nearby enemies/threats. As the battle progresses make sure to look for new positions and cover to sprint between, because when you walk around in the open at close quarters, survivability becomes an issue. Throw (and in some cases, your melee) allows you to knockdown and disable melee combatants such as krogans or husks. Defensive abilities such as Barrier and Shield Boost allow you to leave cover for longer and allow you some flexibility in movement or shooting. Once the enemies are eliminated, keep your momentum and move on to the next encounter.

TipsEdit

The Vanguard is not the most durable class in an open fight, so don’t be afraid to use cover at any range. Cover should ideally be used at any time you are vulnerable to enemy fire, such as when your weapons/powers are on cooldown, or after sprinting towards an enemy. If you need to shift your position in the battle, aim for another piece of cover and sprint towards it.

Don’t be afraid to use your powers — they’re extremely useful. Ensure you are familiar with the controls to use them, as they make your class unique and will make the experience smoother.

If you are forced to stay at mid-range by a lack of cover, prioritise and soften dangerous enemies until you can fight them without it. At mid range, your tactics should include biotics (lift especially) for removing enemies from cover, pistol-sniping or using Carnage on dangerous enemies. Squadmates and their powers can also be very useful here. Any long range combat should be completely avoided in favour of advancing.

Adrenaline Burst is very versatile and the Vanguard is the only biotic class to have it. Defensively it can be used in an emergency, to restore Barrier or , as well as Unity and First Aid access, or to push dangerous enemies away with Throw. On the offensive, multiple uses of Lift and Warp, , and can rack up damage.

A shotgun that is accurate enough to scope and provide decent mid-range coverage can help extend the shotgun’s versatility. A decent suggestion, especially for second characters, can be obtained from the Spectre — Master Gear vendor.

List of «Revenger» Cards

Grade 0

Card Name Race Type
Awaking Revenger High Beast Trigger (Stand)
Crisis Revenger, Fritz Human
Crisis Revenger, Fritz (V Series) Human
Emancipating Revenger, Allyl Elf Trigger (Heal)
Freezing Revenger Angel Trigger (Draw)
Frontline Revenger, Claudas Human
Fullbau Revenger High Beast (Manga only)
Grim Revenger Demon Trigger (Critical)
Grim Revenger (V Series) Demon Trigger (Critical)
Healing Revenger Human Trigger (Heal)
Judgebau Revenger High Beast
Lingering Night Revenger, Conrad Human
Revenger, Air Raid Dragon Abyss Dragon Trigger (Critical)
Revenger, Undead Angel Angel Trigger (Critical)
Revenger, Waking Angel Angel Trigger (Stand)
Spinbau Revenger High Beast

Grade 1

Card Name Race Type
Barrier Troop Revenger, Dorint Human
Battle Instinct Revenger, Lifecher Human
Branbau Revenger High Beast
Dark Revenger, Mac Lir Human Sentinel (Perfect Guard)
Detecting Revenger, Aife Elf
Eloquence Revenger, Glonn Giant
Frontline Revenger, Claudas (V Series) Human
Haarbau Revenger High Beast
Hellrage Revenger, Quesal Elf Sentinel (Quintet Wall)
Malice Revenger, Dylan Elf
Revenger, Dark Bond Trumpeter Angel
Revenger of Vigor, Maur Human
Revenger, Weitgore Dragon Abyss Dragon
Sacrilege Revenger, Baal-berith Demon
Self-Control Revenger, Rakia Human
Sharp Point Revenger, Shadow Lancer Human
Transient Revenger, Masquerade Human
Transient Revenger, Masquerade (V Series) Human
Tempting Revenger, Finegas Elf
Wily Revenger, Mana (V Series) Elf

Grade 2

Card Name Race Type
Adroit Revenger, Teyrnon Human
Barrier Troop Revenger, Dorint (V Series) Human
Blaster Dark Revenger Human
Blaster Dark Revenger «Abyss» Human
Dark Cloak Revenger, Tartu Human
Darkness Revenger, Rugos Human
Ferocious Attack Revenger, Dylan Human
Fighting Spirit Revenger, Macart Human
Jacbau Revenger High Beast
Koilbau Revenger High Beast
Nullity Revenger, Masquerade Human
Nullity Revenger, Masquerade (V Series) Human
Overcoming Revenger, Rukea Human
Redmyu Revenger High Beast
Revenger, Bloodmaster Demon
Revenger, Darkbless Angel Angel
Revenger, Detonate Heat Dragon Abyss Dragon
Revenger Fortress, Fatalita Golem
Wily Revenger, Mana Elf

Grade 3

Card Name Race Type
Ambitious Spirit Revenger, Cormack Human
Cursed Spear Revenger, Diarmuid Human
Halberd Revenger, Peredur Human
Illusionary Revenger, Mordred Phantom Elf
Illusionary Revenger, Mordred Phantom (V Series) Elf
Labyrinth Revenger, Arawn Elf
Revenger, Deathmaster Dragon Abyss Dragon
Revenger, Desperate Dragon Abyss Dragon
Revenger, Dragruler Phantom Abyss Dragon
Revenger, Phantom Blaster «Abyss» Abyss Dragon
Revenger, Raging Form Dragon Abyss Dragon
Revenger, Slay Hex Dragon Abyss Dragon

Grade 4

Card Name Race Type
True Revenger, Dragruler Revenant Abyss Dragon G unit (Stride)
True Revenger, Raging Rapt Dragon Abyss Dragon G unit (Stride)

Squad Members Edit

The Vanguard’s primary concern will be to gain the basic tech talents: especially Electronics and Decryption. Without them, many containers cannot be unlocked, computer stations hacked, etc. A character with basic tech specialization (Kaidan, Garrus, or Tali) will therefore be required. Another consideration will be ranged firearms/Combat, as Vanguard weapons focus on close range. A final alternative suggestion would be towards specialist support characters that debuff enemies, such as Damping, Singularity, or , that help at medium to long range.

Garrus is a prime choice, complementary to the Vanguard with solid ranged and engineering support. His engineering talents are well rounded (Decryption, Damping and Electronics) and Assault Rifles and the Sniper Rifles talents allow for long range engagement.

In terms of combinations, the most balanced party is Kaidan and Garrus. This provides strong support against all enemies, but is not very focused at any paticular range and has limited specialist abilities.

A strong offensive combination is Wrex and Garrus. While quite short on engineering and specialist support, all three characters are durable combatants. Best used against organic melee enemies, although you might find yourself waiting for some opportunities that could be picked up by Singularity.

Finally, a group with a biotic specialist such as Liara and Garrus will be effective in urban settings and closed environments with lots of cover. This provides a well-balanced group capable of manipulating and engaging all ground targets, but may take slightly longer than other groups.

Trivia

  • Etranger is the only clan so far without a Perfect Guard, excluding Thai-exclusive cards.
  • In Booster Set 10: Triumphant Return of the King of Knights, Gold Paladin, Narukami and Royal Paladin became the first clans to have two Perfect Guard units.
    • Booster Set 10 also introduced Perfect Guards for sub-clans, e.g. Dark Revenger, Mac Lir, Eradicator Wyvern Guard, Guld, Flashing Jewel Knight, Iseult

      This excludes Battle Sister, Chocolat, which was made before Battle Sisters were an official sub-clan.

      , etc.
    • G Booster Set 11: Demonic Advent introduces the true Perfect Guards for archetypes; in which Maiden of Divine Spring, Lien

      While Security Knight, Regius from earlier booster G Character Booster 1: TRY3 NEXT has a similar ability, it can also function as normal Perfect Guard for other units.

      can only guard cards from specific archetypes.
  • Flash Shield, Iseult (V Series) and Wyvern Guard, Barri (V Series) were the first grade 0 Perfect Guards to be revealed.
  • In VD #2, Tatewaki Naitou referred to these cards as «Absolute Guard» (完璧ガード Kanpeki Gādo). In Japanese, both «kanzen» and «kanpeki» can be translated as «perfect».

История возникновения и структура компании The Vanguard Group

Я веду этот блог уже более 6 лет. Все это время я регулярно публикую отчеты о результатах моих инвестиций. Сейчас публичный инвестпортфель составляет более 1 000 000 рублей.

Подробнее

Для начала уточним: Vanguard – это не фонд, а глобальная финансовая корпорация, которая управляет более чем 380 фондами по всему миру, имеет 20 млн клиентов в 170 странах. На всех континентах есть представительства. Головной офис находится в г. Малверн, штат Пенсильвания. По объему управляемых активов (более $4.5 трлн), это вторая после Black Rock инвестиционная компания в мире. Среди фондов, которыми управляет Vanguard Group, есть как американские, так и европейские, азиатские, латиноамериканские, канадские и др. Компания предлагает выбор из 140 взаимных фондов и 75 ETF.


Основал компанию в 1974 году родоначальник индексных фондов Джон Богл. Он же определял её стратегию вплоть до смерти в январе 2019 года. С детства Богл был поклонником британского адмирала Нельсона. Отсюда и название Vanguard («Авангардный») – флагманского судна, участвовавшего в морских сражениях с флотом Наполеона. Называя компанию таким образом, Джон Богл явно вкладывал в это громкое имя претензии на лидерство в индустрии биржевых фондов. Основная идея Богла, сформулированная им еще в студенческой работе, – в том, что для эффективного управления капиталом не нужно содержать дивизию аналитиков и стоящих над ними топ-менеджеров. Услуги клиентам можно предоставлять в разы дешевле, если грамотно настроить следование за базовым индексом. Поскольку уже в самом индексе заложена сложная формула диверсификации, управляющему остается меньше работы. Так в 1995 году возник первый прототип современных ETF (Exchange-traded Fund) – Vanguard 500 Index Fund, копировавший индекс S&P 500.

Такую степень диверсификации, когда в состав активов ETF могут входить сотни и даже тысячи бумаг со всего мира, способны позволить себе только столь большие компании, как Vanguard. Это дает как минимум два очевидных преимущества:

  • Снижение рисков инвестора;
  • Более точное копирование индекса.

Низкая стоимость управления – главная идея Vanguard со дня её основания. Уменьшив комиссии до сотых долей процента от размера активов, компания совершила переворот на рынке фондов. Конкуренты вынуждены были подключиться к этой гонке. Даже сейчас совокупная стоимость управления у Vanguard составляет в среднем 0,2%, в то время как по индустрии в целом это более 1%.

Но у Vanguard в качестве форы есть еще один важный козырь: покупая ETF, клиент становится пайщиком не только фонда, но и самой управляющей компании. Vanguard – это «вещь в себе», ей не нужно платить дивиденды мажоритарным акционерам, у неё нет собственников контрольного пакета акций. Корпоративные расходы идут только на наемных менеджеров. А это значит, что цена её продуктов ближе к себестоимости.

В этой уникальной ситуации есть дополнительный плюс: интересы УК совпадают с интересами инвестора. Это еще одно гениальное решение Богла, передавшего свои права на владение компанией фондам, которыми она управляет. В то же время средства инвесторов отделены от самой компании, иначе это была бы пирамида. Через независимые от компании фонды они инвестированы в акции или облигации других фирм и не связаны напрямую с Vanguard. У компании нет доступа к деньгам клиентов. Возможно, здесь кроется главная причина, по которой инвесторы выбирают этот бренд.

Overview Edit

The Vanguard is a close-combat specialist, possessing all the abilities required to push ahead aggressively and clear the way for the team. They are the first into a battle and first out, excelling at disabling and then eliminating enemies. The Vanguard can sprint in and make short work of enemies with their heavy shotgun. But if it fails, the biotically-assisted warrior can manipulate the field in their favour: disorienting their enemies and creating a vital opportunity, while increasing their utility with handy little tricks. Supplementing this arsenal with the survivability of Medium Armor and Barrier, and the Vanguard becomes unstoppable. There is undoubtedly no better choice than the Vanguard for rapid and highly reactive gameplay, capable of changing the fight at the drop of a hat.

The Vanguard is, however, not suited to long range combat and can benefit from support which can disable enemies and pull them out of cover. In addition, while the Vanguard is a jack of many trades, they are severely lacking in engineering, and are at a disadvantage without an engineer, sentinel, or infiltrator ally. Remember that covering your Vanguard’s advance will leave you with a more decisive and satisfying advantage.


С этим читают